De nieuwe ruitenwissercatalogus van Bosch

Handig, compleet en gedetailleerd

Dinsdag 21 februari 2017

• Een handig hulpmiddel afgestemd op de behoeften van de werkplaats
  • Ruim 60 nieuwe referenties en zo’n 130 nieuwe voertuigtoepassingen
  • Eenvoudig en nauwkeurig
Meer dan 90 procent van de noodzakelijke informatie voor het rijden is visueel. Bosch blijft daarom investeren in de ontwikkeling en productie van innovatieve en hoogperformante ruitenwissers. Conventionele wissers, beugelvrije wissers en achterruitwissers zijn uiterst belangrijk voor een optimaal zicht, ongeacht de weersomstandigheden. Bosch heeft zijn assortiment ruitenwissers voor personenauto’s opnieuw gebundeld in een handige en gedetailleerde catalogus.

Eenvoudig en nauwkeurig: de sleutelwoorden van de nieuwste Bosch-catalogus
In de nieuwe ruitenwissercatalogus 2017/2018 zijn alle ruitenwissers opgenomen die voor personenauto’s bestemd zijn: de conventionele TWIN-wissers, de beugelvrije Aerotwin-wissers en de REAR-achterruitwissers.

De catalogus is opgedeeld in vier grote delen. De inleiding geeft een overzicht van het assortiment, de verschillende referenties en de vereiste diagnose. Bij de werkschema’s wordt in tabelvorm voor elk voertuig de gepaste Bosch-wisser aangegeven (voor- en achterruit). In de vergelijkingstabellen wordt voor elk belangrijk merk op de markt de overeenstemmende Bosch-referentie vermeld. De werkschema’s en montagevideo’s, die downloadbaar zijn via QR-code, vormen een uitgebreide tutorial voor elke referentie.

De nieuwe ruitenwissercatalogus van Bosch is een onmisbaar en tijdbesparend instrument voor elke werkplaats en iedere grossier.  De nieuwe indeling geeft op de linkerpagina in een oogopslag de unieke, door Bosch aanbevolen oplossing voor elke auto, aangepast aan het segment en de leeftijd van de auto. Op de rechterpagina wordt een uitvoerige keuze aan alternatieven voor conventionele of beugelvrije wissers, per set of per stuk, voorgesteld. De uiteindelijke keuze wordt overgelaten aan het oordeel van de beslissingsnemer.

Dekking van het voertuigenpark en voortdurende uitbreiding
Het assortiment ruitenwissers van Bosch garandeert vandaag een optimale dekking van het voertuigenpark. Aerotwin biedt met 130 referenties een dekking van ruim 99 procent van de voertuigen origineel uitgerust met beugelvrije wissers. Ook de Aerotwin-adapters dekken met slechts 15 referenties 96 procent van het originele voertuigenpark. Het REAR-assortiment zorgt er met 90 referenties voor dat ruim 97 procent van alle auto’s met Bosch-achterruitwissers kunnen worden voorzien, zelfs de Aziatische merken.

In twee jaar tijd werd de catalogus aangevuld met ruim 90 nieuwe referenties (TWIN, Aerotwin en REAR) en zo’n 130 nieuwe voertuigtoepassingen. Zo zijn met name de Renault Megane IV, Peugeot 108, Opel Astra (K), Volkswagen Passat IX, Ford Mondeo V, Nissan Pulsar, Citroën C4 Cactus, BMW 2 Reeks, Mercedes C Klasse (205) en Dacia Sandero II voor het eerst in de catalogus opgenomen.

---

De divisie Automotive Aftermarket (AA) voorziet de vervangmarkt en werkplaatsen wereldwijd van een compleet aanbod aan diagnose- en werkplaatsuitrusting, en een uitgebreid assortiment aan onderdelen – nieuwe en vervangstukken - voor personen- en bedrijfsvoertuigen. Het AA-assortiment bestaat uit originele Bosch-onderdelen en specifieke zelf ontwikkelde producten en diensten. Meer dan 17.000 medewerkers in 150 landen, ondersteund door een wereldwijd logistiek netwerk, zorgen ervoor door dat meer dan 650.000 verschillende onderdelen snel en tijdig bij de klanten afgeleverd wprden. Via de afdeling "diagnostics" stelt AA test- en werkplaatsapparatuur, diagnostic software, opleidingen en technische informatie ter beschikking. De divisie is ook verantwoordelijk voor Bosch Car Service, het grootste wereldwijde netwerk van onafhankelijke garagehouders met meer dan 16.000 franchisehouders, en van AutoCrew met meer dan 600 partners.

De Bosch Groep is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf en dienstverlener. Er werken wereldwijd ongeveer 390.000 medewerkers (situatie op 31 december 2016). Volgens voorlopige cijfers realiseerde het bedrijf in 2016 een omzet van 73,1 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. Als toonaangevende IoT-onderneming biedt Bosch innovatieve oplossingen voor slimme woningen, slimme steden, geconnecteerde mobiliteit en geconnecteerde industrie. Ze gebruikt haar knowhow op het vlak van sensortechnologie, software en diensten, alsook haar eigen IoT-cloud om aan haar klanten geconnecteerde, domeinoverschrijdende oplossingen aan te bieden vanuit één enkele bron. De strategische doelstelling van Bosch Group bestaat erin innovaties aan te reiken voor een geconnecteerd leven. Bosch verbetert de levenskwaliteit wereldwijd met producten en diensten die innovatief zijn en enthousiast maken. Op die manier biedt de onderneming wereldwijd "Technologie voor het leven".

De Bosch Groep bestaat uit Robert Bosch GmbH en de ongeveer 450 dochterondernemingen en regionale filialen in zowat 60 landen. Verkoop- en dienstverlenende partners meegerekend dekt het wereldwijde productie-, ontwikkelings- en verkoopnetwerk van Bosch nagenoeg elk land in de wereld. De basis voor de toekomstige groei van de onderneming is haar innovatiekracht. Verdeeld over 120 vestigingen over de hele wereld stelt Bosch 59.000 werknemers te werk in onderzoek en ontwikkeling. De onderneming werd in 1886 in Stuttgart opgericht door Robert Bosch (1861-1942) als 'Werkplaats voor fijne mechaniek en elektrotechniek'. De bijzondere aandeelhoudersstructuur van Robert Bosch GmbH staat garant voor de ondernemingsautonomie van Bosch Group. Die structuur biedt de onderneming de mogelijkheid om op lange termijn te plannen en te investeren in toekomstgerichte oplossingen. In totaal is 92 procent van de aandelen van Robert Bosch GmbH in handen van Robert Bosch Stiftung GmbH, een instelling van algemeen nut. De meerderheid van de stemrechten ligt bij Robert Bosch Industrietreuhand KG. Die vervult de ondernemingsfuncties. De overige aandelen zijn in handen van de familie Bosch en Robert Bosch GmbH.

Meer informatie is te vinden online op www.bosch.nl, www.bosch.bewww.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse, https://www.linkedin.com/company/bosch-the-netherlands, https://www.linkedin.com/company/bosch-belgium