Datagestuurd schoonmaken: Tork EasyCube® bespaart 20% van de werktijd

Software houdt dispensers voor gemiddeld 99% van de tijd gevuld

Maandag 20 augustus 2018 — Diegem, 21 augustus 2018 – Nieuw onderzoek omtrent Tork EasyCube®, de wereldwijd toonaangevende software voor datagestuurd schoonmaken, toont aan dat het voor een besparing van 20% op de werktijd zorgt en dispensers voor gemiddeld 99% van de tijd volledig bijgevuld houdt.

De markt voor schoonmaakdiensten is wereldwijd van groot economisch belang. In 2022 zal de markt naar verwachting een omzet van $74 miljard behalen; een toename van gemiddeld 6,2% per jaar.[1] De bedrijfstak wordt tegelijkertijd echter geconfronteerd met uitdagingen, zoals lage winstmarges en groot verloop onder het personeel en de klanten. Naar schatting raakt het gemiddelde schoonmaakbedrijf jaarlijks 55% van zijn klantenbestand kwijt.[2] Bovendien krijgt het Internet of Things alsmaar meer invloed op verschillende branches. Ook de schoonmaakbranche ziet er de voordelen van in en zoekt continu naar nieuwe mogelijkheden en nieuwe manieren van werken.

“Tegenwoordig kunnen bedrijven het zich niet veroorloven om het Internet of Things aan hun voorbij te laten gaan. Eraan voorbijgaan zou betekenen dat je waardevolle inzichten misloopt in een tijd dat de eisen van de klanten en de druk van de concurrentie alleen maar toenemen”, zegt Corine Schep, EMEA Director for Data, Artificial Intelligence, Advanced Analytics en IoT bij Microsoft.

Een nieuw niveau van efficiëntie
Tork EasyCube® geeft schoonmakers en facilitair managers de touwtjes in handen dankzij precieze informatie over welke ruimten op welk moment moeten worden schoongemaakt. Zelfs op complexe locaties waar zich veel mensen bewegen. De software tilt op die manier de efficiëntie en effectiviteit van schoonmaakwerkzaamheden naar een nieuw niveau.

Dit alles resulteert in schoonmaaktaken die op een logische manier worden aangepakt en waarmee er op arbeidskosten wordt bespaard, er een hogere klanttevredenheid wordt gecreëerd en waardoor het personeel met veel meer motivatie aan de slag zal gaan.

Slimmer schoonmaken dankzij digitale intelligentie
Studies die het ‘meetbare effect’ onderzoeken tonen aan dat factoren zoals operationele efficiëntie de kwaliteit van het schoonmaken met dubbele cijfers verbeteren.

Enkele resultaten:

• 24% minder schoonmaakrondes, bij verbeterde kwaliteit
  • Een besparing van minimaal 20% op de werktijd
  • Gemiddeld 99% van de tijd volledig bijgevulde dispensers
  • Bij de traditionele manier van schoonmaken is in gemiddeld 89% van de gevallen controle van de dispensers niet nodig

‘Een van de grootste uitdagingen voor de schoonmaakbranche is de behandeling van complexe faciliteiten en de druk die ontstaat op locaties waar zich veel mensen bewegen. Technologie op zich kan geen nieuwe processen tot stand brengen, maar toegang krijgen tot real-time data en de verwerving van nieuwe inzichten maken een volledig nieuwe en intelligente manier van werken wel mogelijk. Het is een revolutionaire ontwikkeling voor de schoonmaakbranche en we kunnen de waarde ervan nu aantonen,’ aldus Pascale Wolleswinkel, Marketing assistent bij Tork.

Links met verdere informatie
Bereken hoeveel tijd je kan optimaliseren, stroomlijnen en besparen dankzij datagestuurd schoonmaken: https://www.tork.nl/easycube/
Witboek over datagestuurd schoonmaken: https://www.tork.nl/easycube/data-gestuurd-schoonmaken/

- Einde persbericht -

*** Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie ***
Voor verdere vragen, interviewverzoeken en/of meer informatie kunt u contact opnemen met:

C : Amal Maataoui
T : 0484 - 99 15 74
E : amal@outsource.be

Essity / Tork
C : Pascale Wolleswinkel
T : 030 - 698 46 45
E : pascale.wolleswinkel@essity.com
Arnhemse Bovenweg 120
3708 AR Zeist

Over Tork®
Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van Essity en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.be. Volg Tork ook op YouTube, Facebook, LinkedIn en Twitter.

Over Essity
Essity is een vooraanstaand internationaal hygiëne- en gezondheidsbedrijf dat zich inzet voor het verbeteren van welzijn met producten en oplossingen voor dagelijks gebruik.  De naam Essity is een combinatie van de woorden essentials en necessities. Ons duurzame businessmodel creëert waarde voor mens en natuur. Verkoop vindt plaats in ca. 150 landen via de toonaangevende internationale merken TENA en Tork, en andere sterke merken waaronder Jobst, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa. Essity heeft ca. 48.000 medewerkers en de netto-omzet in 2017 bedroeg ca. SEK 109 miljard (EUR 11,3 miljard). Het hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden, en Essity staat genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. Ga voor meer informatie naar www.essity.com.

[1] Allied Market Research (2017), Cleaning Services Market: Global Opportunity Analysis and Industry Forecasts, 2014-2022.

[2] Brandon Gaille (2017), 11 Notable Cleaning Industry Statistics.

Datagestuurd schoonmaken