Capgemini Belgium gecertificeerd als Top Employers België/Belgique 2017

Vrijdag 10 februari 2017 — Diegem - Capgemini, een wereldwijd leider in consulting, technology and outsourcing services is gecertificeerd voor het uitstekende personeelsbeleid van het bedrijf. Het jaarlijkse internationale onderzoek van het Top Employers Institute erkent toonaangevende werkgevers wereldwijd: bedrijven die uitstekende arbeidsvoorwaarden bieden, ondersteuning geven voor de ontwikkeling van talent op alle niveaus binnen het bedrijf en ernaar streven om de arbeidsomstandigheden constant te verbeteren. Capgemini Belgium heeft de exclusieve certificering Top Employers België/Belgique 2017 ontvangen en is bovendien het derde best gecertificeerde bedrijf van België.

Het Top Employers Institute certificeert wereldwijd uitstekende arbeidsvoorwaarden die werkgevers creëren voor hun medewerkers. De resultaten van dit jaarlijkse onderzoek naar  arbeidsvoorwaarden van toonaangevende werkgevers in Belgie zijn net aangekondigd. Capgemini Belgium is een van de organisaties die de Top Employers België/Belgique 2017 certificering heeft ontvangen.

In het kader van de Top Employers procedure moeten de deelnemende bedrijven een uitgebreid onderzoeksproces doorlopen: het internationale HR Best Practices Onderzoek van het Top Employers Institute.

Ter waarborging van de validiteit van het proces worden alle antwoorden door een onafhankelijke partij aan een audit onderworpen. Dit betekent dat onze uitmuntende arbeidsomstandigheden door onderzoek zijn bewezen, hetgeen ons een plaatsje binnen de selecte club van gecertificeerde Top Employers heeft opgeleverd.

Het Top Employers Institute heeft beoordeeld wat Capgemini Belgium zijn werknemers aanbiedt aan de hand van de volgende criteria:

• Talent Strategy
  • Workforce Planning
  • On-boarding
  • Learning & Development
  • Performance Management
  • Leadership Development
  • Career & Succession Management
  • Compensation & Benefits
  • Culture

Steven Van Raemdonck, deputy country manager voor het Top Employers Institute in België: “Optimale werkomstandigheden zorgen ervoor dat werknemers zich op zowel persoonlijk als professioneel vlak kunnen ontwikkelen. Ons grondig onderzoek heeft aangetoond dat Capgemini Belgium, een uitstekende werkomgeving biedt en een brede waaier aan creatieve initiatieven voorstelt, van secundaire arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden tot goed doordachte performancemanagementprogramma’s die uitstekend aansluiten op de bedrijfscultuur.”

“De erkenning als één van de Top Employers, 12 jaar op rij, is een bewijs van onze continue aandacht en inzet voor onze werknemers. Zij vormen immers het grootste kapitaal van ons bedrijf. We willen blijven inzetten op onze mensen om hen een leuke, interessante en uitdagende job te bezorgen, en zo samen onze marktpositie te kunnen bestendingen en nog te vergroten” zegt Ernst Natens, HR-directeur bij Capgemini Belgium.

Bezoek voor meer informatie over het Top Employers certificaat van Capgemini Belgium https://www.top-employers.com/nl/companyprofiles/be/capgemini-belgium/

About Capgemini

With more than 180,000 people in over 40 countries, Capgemini is a global leader in consulting, technology and outsourcing services. The Group reported 2015 global revenues of EUR 11.9 billion. Together with its clients, Capgemini creates and delivers business, technology and digital solutions that fit their needs, enabling them to achieve innovation and competitiveness. A deeply multicultural organization, Capgemini has developed its own way of working, the Collaborative Business ExperienceTM, and draws on Rightshore®, its worldwide delivery model.

Learn more about us at www.capgemini.com.

Rightshore® is a trademark belonging to Capgemini

Kris Poté

Vice President - Marketing & Communication