Capgemini België kondigt aan dat Lambert Swillens werd benoemd tot Head of Financial Services Global Delivery Excellence

Woensdag 26 juli 2017 — Diegem – Capgemini Belgium, filiaal van de Capgemini Group, wereldwijd een van de toonaangevende bedrijven wat betreft consultancy, IT services en informatiebeheer, kondigt aan dat Lambert Swillens op 30 juni 2017 werd benoemd tot Head of Global Delivery Excellence binnen Financial Services. Hij zal rapporteren aan de Chief Operating Officer van de Financial Services Business Unit van de Capgemini Groep.

In deze rol zal Lambert Swillens verantwoordelijk zijn voor de opvolging van alle projecten van de Capgemini Financial Services unit wereldwijd, wat een business van 2,5 miljard Euro per jaar omvat. Deze benoeming is voor Lambert Swillens een nieuwe stap in een reeds goed gevulde carrière binnen de Capgemini Groep en Capgemini België, waar hij in 1987 begon. Hij volgt Bob Whinery op.

Lambert Swillens blijft ook Country Head Financial Services in België, een functie die hij sinds 2012 vervult, alsook lid van het Directie Comité voor Financial Services Continental Europe.

Over Capgemini

Met meer dan 190 000 werknemers in ruim 40 landen is Capgemini wereldwijd leider op het vlak van consulting-, technology- en outsourcingdiensten. In 2017 viert Capgemini zijn 50-jarig bestaan. In 2016 realiseerde de Group een wereldwijde omzet van EUR 12,5 miljard. Samen met zijn klanten creëert en realiseert Capgemini business-, technologie- en digitale oplossingen, toegesneden op de klantbehoefte, wat leidt tot innovatie en een beter concurrentievermogen. Als een diverse, multiculturele organisatie heeft Capgemini een geheel eigen, onderscheidende werkwijze ontwikkeld, de Collaborative Business Experience™. Hierbij maakt Capgemini gebruik van het wereldwijde leveringsmodel Rightshore®.

Ontdek meer op www.capgemini.com

Rightshore® is een handelsmerk van Capgemini

Met twee-derde van ’s werelds grootste financiële instituties als klant, helpt Capgemini’s Financial Services Unit banken, kapitaalmarktbedrijven en verzekeraars tegemoet te komen aan de huidige digitale disrupties met innovatieve business en IT-oplossingen die tastbare waarde opleveren. Een team van 55 000 experten in financiële diensten wereldwijd werken geografisch samen, overheen domeinen en technologieën om meer dan 1000 klanten te ondersteunen. Capgemini’s Financial Services Unit brengt award-winnende branchekennis, vooraanstaande marktinzichten en meer dan 25 jaar aan wereldwijde uitmuntendheid samen in haar klantencontacten.

Leer meer over ons op www.capgemini.com/financialservices

Kris Poté

Vice President - Marketing & Communication