Brosella Festival en Tork blikken terug op geslaagde 40e editie

“Hygiëne is belangrijk, ook op festivals”

Donderdag 29 september 2016 — Diegem – Jaarlijks staat het Groentheater in het Brusselse Ossegempark gedurende twee dagen in het teken van folk- & jazzmuziek tijdens Brosella. Het festival was dit jaar al aan de 40e editie toe, en trekt bezoekers uit alle hoeken van de wereld. Maar met het succes evolueren ook de hygiëneverwachtingen. Het festival werkt daarvoor samen  Tork, onderdeel van SCA. Tork voorziet Brosella al twee jaar op rij van innovatieve producten, want ook op festivals is hygiëne van belang.

Brosella brengt al sinds 1977 hulde aan de grote namen uit de folk- en jazzwereld, maar zet ook minder bekend talent in de kijker. “Met ons festival willen we mensen bij elkaar brengen en laten genieten van muziek die ze vaak niet te horen krijgen op de traditionele radiozenders,” vertelt organisator Henri Vandenberghe. “Als je ziet hoe sterk we blijven groeien, en hoeveel bezoekers we trekken uit het buitenland, denk ik dat ons opzet geslaagd is.” Maar die groei houdt ook in dat het festival een grotere verantwoordelijkheid krijgt op vlak van hygiëne. “Festivals worden doorgaans niet geassocieerd met hygiëne, maar bij Brosella vinden we het belangrijk om onze bezoekers de nodige hygiënevoorzieningen te kunnen aanbieden. Een aantal jaar geleden kwamen we in contact met Tork. Na een gesprek over de hygiënebehoeften, werd al snel duidelijk dat een samenwerking de ideale oplossing zou zijn.”

Van podium tot bar, Tork is aanwezig op elke hoek van het festival. Renée Remijnse, Marketing Manager bij Tork Benelux legt uit: “Brosella Festival is geen traditionele klant, daarom was het erg fijn om samen met hen na te denken over alle nodige hygiënevoorzieningen. Niet alleen de bezoekers en artiesten maken immers gebruik van onze producten, maar ook de vele vrijwilligers die van het festival zo’n succes helpen maken. We vinden het fantastisch dat ze dankzij onze producten de bezoekers beter van dienst kunnen zijn, en tijd kunnen besparen.”

Tork leverde Brosella producten voor het sanitair, de keuken, de bar, het artiestenrestaurant, de podia, de loges en de babyruimte.

- Einde persbericht –

*** Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie ***

Voor verdere vragen, interviewverzoeken en/of meer informatie kunt u contact opnemen met:

C : Katleen Peeters
T : +32 (0)2 451 00 06
E : tork@outsource.be

SCA / Tork
C : Renée Remijnse
T : 030 - 698 46 43
E : renee.remijnse@sca.com
Arnhemse Bovenweg 120
3708 AR Zeist

Over Tork®
Het merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van SCA en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.be.

Over SCA
SCA is een toonaangevend, wereldwijd hygiëne- en bosproducten bedrijf. De Groep ontwikkelt en produceert duurzame personal care-, tissue- en bosproducten. Verkoop vindt plaats in ongeveer 100 landen via een aantal sterke merken, waaronder wereldwijd TENA en Tork en regionaal Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo en Vinda. Als Europa’s grootste particuliere boseigenaar, legt SCA een bijzondere nadruk op duurzaam bosbeheer. De Groep heeft rond de 44.000 medewerkers en de verkoop in 2015 bedroeg 12,3 miljard EURO. SCA is gesticht in 1929, heeft zijn hoofdkwartier in Stockholm, Zweden en is genoteerd op de NASDAQ OMX Stockholm. Voor meer informatie, ga naar www.sca.com.