Bosch Rexroth start aftersales service voor mobiele applicaties

Origineel Rexroth-alternatief beschikbaar voor meeste bouwmachines en landbouwvoertuigen

Woensdag 15 maart 2017 — Boxtel - Bosch Rexroth, de Drive and Control Company, is voortaan ook actief in de independent aftermarket voor mobiele applicaties.

Eigenaars van landbouw- en bouwmachines kunnen voor het vervangen van een kapotte pomp of motor bij een Rexroth-partner of -dealer snel en eenvoudig een origineel wisselstuk van Bosch Rexroth bestellen. Bosch Rexroth heeft voor de meeste merken bouwmachines en landbouwvoertuigen een origineel alternatief. De wisselstukken worden plug & play en met originele afstellingen binnen de vier dagen geleverd en door de partner gemonteerd.

“Een kapotte trekker of graafmachine betekent stilstand en extra kosten voor een landbouw- of loonwerkersbedrijf. Een kapotte pomp of motor moet daarom zo snel mogelijk vervangen worden. Met onze nieuwe service kan het passend wisselstuk snel en eenvoudig besteld worden. We leveren vier dagen af fabriek en onze partners monteren het wisselstuk ook in de machine. We streven ernaar om in de nabije toekomst zelfs twee dagen af fabriek te leveren,” zegt Geert Geven, Pre-sales Manager van Bosch Rexroth Benelux. “Bovendien kan de eindklant bij onze partners ook terecht voor vragen over de juiste wisselstukken. We hebben bij Rexroth een uitstekend alternatief voor zowat alle merken en onze partner kunnen daarover advies geven.”

De nieuwe dienst is per 15 maart 2017 in de hele Benelux beschikbaar.

Bosch Rexroth ontwikkelt en levert robuuste en betrouwbare aandrijf- en besturingsoplossingen voor land- en bosbouwmachines, bouwmachines, kranen of vorkheftrucks. Dat zijn onder andere tandwiel- en plunjerpompen, radiaalplunjer motoren, ventielblokken en elektronische besturingen. Bijzondere aandacht wordt daarbij besteed aan efficiëntie, nauwkeurigheid van de prestaties en lagere emissies.

Meer info vindt u op https://www.boschrexroth.com/nl/nl/branches/mobile-applications/index.

---

Economisch, nauwkeurig, veilig en energiebesparend: de aandrijf- en besturingstechnologie van Bosch Rexroth zorgt ervoor dat machines en systemen van elke omvang in beweging komen. Het bedrijf bundelt zijn wereldwijde knowhow van mobiele toepassingen, machinale toepassingen en engineering, fabrieksautomatisering en duurzame energie om innovatieve onderdelen en op maat gemaakte systeemoplossingen en diensten te ontwikkelen. Bosch Rexroth biedt klanten hydraulische technologie, elektrische aandrijf- en besturingstechnologie en lineaire bewegings- en assemblagetechnologie uit één hand. Bosch Rexroth heeft vestigingen in meer dan 80 landen en de circa 31.100 medewerkers hebben in 2015 een omzet gerealiseerd van ongeveer 5,4 miljard.

Meer informatie is te vinden op
www.boschrexroth.com

De Bosch Groep is een vooraanstaande internationale leverancier van technologie en diensten. Uit voorlopige cijfers blijkt dat in 2016 een omzet van 73,1 miljard euro is gerealiseerd door de ongeveer 390.000 medewerkers. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: automobieltechnologie, industriële technologie, consumentenproducten en energie- en bouwtechnologie. Als toonaangevende ’Internet of Things’-onderneming biedt Bosch innovatieve oplossingen voor smart homes, smart cities, connected mobility en connected industry. Bosch maakt gebruik van haar expertise in sensortechnologie, software en diensten en biedt haar klanten een eigen ‘IoT-cloud voor cross-domain oplossingen vanuit één bron’. De strategische doelstelling van de Bosch Groep is om oplossingen te vinden voor een connected life en om de kwaliteit van leven over de hele wereld te verbeteren en te enthousiasmeren met producten en diensten die innovatief zijn. Kortom, Bosch creëert technologie "Invented for life". De Bosch Groep bestaat onder meer uit Robert Bosch GmbH met ongeveer 450 dochter- en regionale maatschappijen in ongeveer 60 landen. De wereldwijde productie van Bosch, inclusief verkoop- en servicepartners, engineering en verkoopnetwerk, bestrijkt bijna elk land ter wereld. De basis voor de toekomstige groei van het bedrijf is de innovatieve kracht. Bosch telt 59.000 medewerkers in R&D op ongeveer 120 locaties over de hele wereld.

Ga voor meer online informatie naar www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com en http://twitter.com/BoschPresse