Bosch en HAMU Holding breiden partnership uit

Donderdag 29 september 2016

• Aanpassing van Bosch First Supplier partnership
  • Filialen Otogros worden ook Bosch First Supplier

Robert Bosch Nederland en HAMU Holding breiden hun samenwerking verder uit. Naast HAMU Automaterialen, dat al Bosch First Supplier was, worden nu ook de recent overgenomen filialen van Otogros Bosch First Supplier. Vertegenwoordigers van Robert Bosch Nederland en HAMU Holding ondertekenden daartoe een overeenkomst. De vier vestigingen van Otogros voeren ondertussen Bosch als belangrijkste merk.

"HAMU Automaterialen was al Bosch First Supplier, maar door de overname van Otogros was een aanpassing van de overeenkomst nodig. Omdat de vestigingen van Otogros ondertussen Bosch als voornaamste merk voeren, is het logisch dat deze vestigingen ook Bosch First Supplier worden. Dat versterkt ons netwerk," zegt Rene Heidt, Sales Manager Robert Bosch Nederland.

"HAMU Automaterialen is de afgelopen jaren succesvol geweest in het leveren van de Bosch-lijnen en het beleveren van de Bosch-concepten. We willen dit nu ook doortrekken naar Otogros," zegt Hans Mulder, directeur HAMU Holding.

HAMU Holding nam Otogros begin mei 2016 over. Hierdoor telt de groep nu acht vestigingen: vier vestigingen van HAMU Automaterialen (Nunspeet, Harderwijk, Amersfoort en Apeldoorn) en vier vestigingen van Otogros (Veenendaal, Almere, Epe en Kampen).

Jarenlange ervaring
HAMU Automaterialen werd in 1992 opgericht door Hans Mulder. Het bedrijf levert een zeer uitgebreid programma automaterialen, van slijtdelen, zoals filters, uitlaten en remblokken, airco-onderdelen maar ook veiligheidsschoenen, gereedschappen en werkplaatsequipment. Beschikbaarheid, snelheid en technische kennis zijn de belangrijkste troeven van het bedrijf. Vandaag, bijna 25 jaar na oprichting en na de overname van Otogros is HAMU Automaterialen uitgegroeid tot een gezond bedrijf met acht vestigingen en 80 medewerkers.

Bosch First Suppliers
Bosch First Suppliers voeren zowel in producten, equipment en service Bosch als belangrijkste merk. Daarnaast zijn zij ook verantwoordelijk voor de uitbouw en ondersteuning van de werkplaatsconcepten Bosch Car Service, AutoCrew en Bosch Injection Systems.

---

De Bosch Groep is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf en dienstverlener. Er werken wereldwijd ongeveer 375.000 medewerkers (situatie op 31 december 2015). Het bedrijf realiseerde in het boekjaar 2015 een omzet van meer dan 70 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. De Bosch Groep bestaat onder meer uit de Robert Bosch GmbH met ongeveer 440 dochter- en regionale maatschappijen in ongeveer 60 landen. Het Bosch wereldwijde productie- en verkoopnetwerk, inclusief verkoop- en service partners, is vertegenwoordigd in ongeveer 150 landen. De basis voor de toekomstige groei van het bedrijf is de innovatieve kracht. Bosch stelt 55.800 medewerkers te werk in onderzoek en ontwikkeling op ongeveer 115 locaties over de hele wereld. De Bosch Groep bevordert met al zijn producten en diensten de levenskwaliteit van mensen door middel van innovatieve, nuttige en fascinerende oplossingen. Op die manier biedt het bedrijf wereldwijd “Technologie voor het leven”.

Meer informatie vindt u op www.bosch.com, www.bosch.be, www.bosch-press.com, en http://twitter.com/BoschPresse