Bosch Car Service lanceert mijnBoschCarService

Alles voor de auto online regelen

Maandag 10 april 2017

• Online platform brengt Bosch Car Service autobedrijven 24/7 online
  • Klanten kunnen zelf alles voor de auto regelen

In Nederland lanceert Bosch Car Service het online platform mijnBoschCarService, een persoonlijke omgeving voor het Bosch Car Service autobedrijf en zijn klanten. Op mijnBoschCarService kunnen klanten via de afspraakplanner 24 uur per dag online een afspraak maken, vooraf de kosten van een service berekenen en hun facturen en onderhoudsgegevens beheren. In een latere fase kan de klant via de Bosch Connector op mijnBoschCarService ook zijn ritregistratie bijhouden of foutcodes uitlezen.

“We zijn met zijn allen steeds vaker online. We regelen onze zaken wanneer ons dat het beste uitkomt. Voor alles rondom de auto was dat tot nu toe amper het geval. mijnBoschCarService brengt hierin verandering: het autobedrijf is voortaan 24/7 online. Dat laat onze Bosch Car Service autobedrijven toe een nog betere service te bieden, maar ook online een beter klantencontact op te bouwen. Daarnaast kan het autobedrijf via mijnBoschCarService de klant interessante aanbiedingen toesturen,” zegt Marieke Groeneveld, Concept Manager Bosch Automotive Aftermarket.

Eenvoudige registratie en verdere uitbreiding service
Het online platform is per 1 maart 2017 actief voor alle Bosch Car Service autobedrijven in Nederland en is geïntegreerd op de vernieuwde website www.boschcarservice.nl. Door op de link “Log-in op mijnBoschCarService” te klikken, kunnen consumenten snel en eenvoudig een account aanmaken.

De toepassingen van mijnBoschCarService worden de komende maanden verder uitgebreid. Later dit jaar volgt een app en een volgende introductie wordt de Bosch Connector. Deze laat klanten toe via mijnBoschCarService of de app een inzicht te krijgen in de technische staat van hun auto, foutcodes uit te lezen of hun rijgedrag te monitoren.

Meer informatie op www.boschcarservice.nl

NOOT VOOR DE REDACTIE -  Niet voor publicatie
Bosch Car Service - “Wij doen alles voor uw auto” - is met 400 vestigingen het grootste merkonafhankelijke werkplaatsconcept in Nederland, voor zowel de particuliere als de zakelijke markt. De aangesloten Bosch Car Service autobedrijven worden door Bosch, als grootste toeleverancier in de automobielindustrie, conceptmatig ondersteund op het gebied van techniek, marketing en kwaliteitsbeheer. Hierdoor zijn de Bosch Car Service bedrijven in staat kwalitatief fullservice auto-onderhoud te verlenen aan alle merken auto’s, tegen een betaalbaar tarief.

www.boschcarservice.nl

De Bosch Groep is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf en dienstverlener. Er werken wereldwijd ongeveer 390.000 medewerkers (situatie op 31 december 2016). Volgens voorlopige cijfers realiseerde het bedrijf in 2016 een omzet van 73,1 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. Als toonaangevende IoT-onderneming biedt Bosch innovatieve oplossingen voor slimme woningen, slimme steden, geconnecteerde mobiliteit en geconnecteerde industrie. Ze gebruikt haar knowhow op het vlak van sensortechnologie, software en diensten, alsook haar eigen IoT-cloud om aan haar klanten geconnecteerde, domeinoverschrijdende oplossingen aan te bieden vanuit één enkele bron. De strategische doelstelling van Bosch Group bestaat erin innovaties aan te reiken voor een geconnecteerd leven. Bosch verbetert de levenskwaliteit wereldwijd met producten en diensten die innovatief zijn en enthousiast maken. Op die manier biedt de onderneming wereldwijd "Technologie voor het leven".

Meer informatie is te vinden online op www.bosch.nl, www.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse, https://www.linkedin.com/company/bosch-the-netherlands