Bosch Car Service lanceert Bosch-connector met bijbehorende Bosch Car Service Connect App

Regel alles voor de auto met de app

• Gratis Bosch Car Service Connect App
  • Bosch-connector verkrijgbaar bij de Bosch Car Service garage
  • Checken van status auto in één oogopslag
Na het uitrollen van het online platform mijnBoschCarService lanceert Bosch Car Service in België nu ook de Bosch-connector met bijhorende Bosch Car Service Connect App. Dankzij de connectie tussen de connector, de app en mijnBoschCarService heeft de klant 24/7 volledige controle over zijn of haar auto.

“De Bosch-connector en Bosch Car Service Connect App zijn een volgende logische stap om onze klanten toe te laten alles voor hun auto online te regelen. Met de app en connector krijgen zij volledige controle over hun auto - van onderhoud tot kosten - en houden ze grip op hun veiligheid, budget en ritten,” zegt Yvan Stas de Richelle, Channel Marketing Manager Bosch Automotive Aftermarket.

Altijd en overal grip op de auto
Net zoals bij mijnBoschCarService kunnen klanten via de Bosch Car Service Connect App 24 uur per dag online een afspraak maken of vooraf de kosten van een service berekenen. De app heeft ook een ritregistratiesysteem. Het ritregistratiesysteem houdt het aantal kilometers en het actuele verbruik bij. Daarnaast kan de klant in een oogopslag zien wat zijn favoriete routes zijn, wanneer en of hij economisch rijdt en wat de kosten per route zijn.

Met de Bosch-connector krijgen klanten van Bosch Car Service ook inzicht in de technische staat van hun auto. Als er fouten gedetecteerd worden, krijgt de klant meteen advies over de te nemen stappen: zo snel mogelijk een afspraak maken bij een Bosch Car Service autobedrijf of Pechhulp van Bosch Car Service inschakelen.

“De diagnosefunctie van de Bosch-connector is een unieke feature. Klanten weten op elk ogenblik of hun auto rijklaar is. De Bosch-connector meldt onmiddellijk de problemen, ook deze die de boordcomputer van de auto niet meldt. Bovendien krijgt de klant niet enkel een waarschuwingssymbool te zien, maar ook een duidelijke uitleg over de storing en de te ondernemen actie. Dat geeft de klant een veilig gevoel: ze begrijpen beter wat er aan de hand is en kunnen onmiddellijk actie ondernemen. Maar ook voor de garagehouder is dit erg handig. Hij kan de klant in geval van pech veel gerichter ondersteunen en verliest minder tijd,” licht Yvan Stas de Richelle toe.

Eenvoudig te installeren
De Bosch Car Service Connect App is beschikbaar voor iOS en Android en is gratis te downloaden via de App Store of de Google Play Store. De Bosch-connector is verkrijgbaar in het Bosch Car Service autobedrijf. De verkoopadviesprijs voor de Bosch-connector is € 69,95,- (inclusief btw).

Er zijn drie varianten van de Bosch-connector beschikbaar. Om na te gaan welk type connector voor de auto geschikt is, wordt aangeraden vooraf een compatibiliteitscontrole uit te voeren op www.boschcarservice.be. Het volstaat de voertuiggegevens in te geven om een advies over het juiste type connector mee te krijgen. Daarna kan de Bosch-connector op de auto worden aangesloten en via Bluetooth met de smartphone verbonden worden. Vanaf dat ogenblik kan de klant alles voor de auto via de smartphone regelen.

Meer informatie op www.boschcarservice.be

---

Bosch Car Service - “Wij doen alles voor uw auto” - is met 120 vestigingen een van de grootste merkonafhankelijke werkplaatsconcept in België, voor zowel de particuliere als de zakelijke markt. De aangesloten Bosch Car Service garages worden door Bosch, als grootste toeleverancier in de automobielindustrie, conceptmatig ondersteund op het gebied van techniek, marketing en kwaliteitsbeheer. Hierdoor zijn de Bosch Car Service garages in staat kwalitatief fullservice auto-onderhoud te verlenen aan alle merken auto’s, tegen een betaalbaar tarief.

De Bosch Groep is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf en dienstverlener. Er werken wereldwijd ongeveer 400.500 medewerkers (situatie op 31 december 2017). Het bedrijf realiseerde in 2017 een omzet van 78 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. Als toonaangevende IoT-onderneming biedt Bosch innovatieve oplossingen voor slimme woningen, slimme steden, geconnecteerde mobiliteit en geconnecteerde industrie. Ze gebruikt haar knowhow op het vlak van sensortechnologie, software en diensten, alsook haar eigen IoT-cloud om aan haar klanten geconnecteerde, domeinoverschrijdende oplossingen aan te bieden vanuit één enkele bron. De strategische doelstelling van de Bosch Groep bestaat erin innovaties aan te reiken voor een geconnecteerd leven. Bosch verbetert de levenskwaliteit wereldwijd met producten en diensten die innovatief zijn en enthousiast maken. Op die manier biedt de onderneming wereldwijd "Technologie voor het leven". De Bosch Groep bestaat uit Robert Bosch GmbH en de ongeveer 450 dochterondernemingen en regionale filialen in zowat 60 landen. Verkoop- en dienstverlenende partners meegerekend dekt het wereldwijde productie-, ontwikkelings- en verkoopnetwerk van Bosch nagenoeg elk land in de wereld. De basis voor de toekomstige groei van de onderneming is haar innovatiekracht. Verdeeld over 125 vestigingen over de hele wereld stelt Bosch 62.500 werknemers te werk in onderzoek en ontwikkeling.

Meer informatie is te vinden online op www.bosch.be, www.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse, https://www.linkedin.com/company/bosch-belgium, www.twitter.com/BoschBelgium.

Over Outsource Communications

Outsource Communications is een strategisch communicatieadviesbureau. Wij bouwen, versterken en beschermen de reputatie en de merken van onze klanten via interne en externe communicatieacties. Verbazingwekkend creatief, altijd effectief en 100% geëngageerd.

Steenweg op Brussel 213
1780 Wemmel