Bosch breidt toepassingen Aerotwin-sets uit naar nieuwste versie Franse topmodellen

Donderdag 30 november 2017

• Aerotwin-sets beschikbaar voor nieuwste Citroën C3 III, Peugeot 3008 II en Renault Scenic IV
  • Ook beschikbaar voor een groot aantal andere recente automodellen
  • Marktdekking van 99 procent in Europa
Een goed zicht is en blijft belangrijk, zeker nu het weer slechter wordt. Daarom is het belangrijk de ruitenwissers om de zes maanden te vervangen, zelfs bij recente auto’s. Zo werden de Citroën C3, de Peugeot 3008 en de Renault Scenic V eind 2016 geïntroduceerd. Dankzij de reactiesnelheid en expertise van Bosch zijn voor deze modellen nu al vervangwissers beschikbaar binnen het bestaande aanbod Aerotwin-sets. De Bosch Aerotwin-sets hebben in Europa een marktdekking van meer dan 99 procent.

Hoogwaardige materialen voor een perfect wisresultaat

Dankzij de unieke en dubbele Evodium-bladveer past de Bosch Aerotwin zicht perfect aan aan de kromming van de voorruit. Deze veer garandeert een gelijkmatige aandrukkracht en levert een perfect wisresultaat op elk punt van de ruit. Door het aerodynamisch profiel wordt de wisser bij hogere snelheden niet opgetild en is er ook minder windruis.

Het Power Protection Plus-rubber met gepatenteerde coating is volgens een speciale, hoogwaardige formule samengesteld. Het profiel bestaat uit twee delen: een flexibele rug met slijtvaste rand en een grafietcoating voor een lage wrijvingsweerstand. Deze technologie garandeert een optimale veegbeweging zonder sporen in alle weersomstandigheden. De levensduur van de ruitenwissers verhoogt, omdat de nieuwe coating de wislip sterker maakt. Bovendien vermindert Power Protection Plus de weerstand op de voorruit aanzienlijk. De ruitenwisser glijdt in de grootste stilte over het glas, zelfs bij lichte regen.

---

De divisie Automotive Aftermarket (AA) voorziet de vervangmarkt en werkplaatsen wereldwijd van een compleet aanbod aan diagnose- en werkplaatsuitrusting, en een uitgebreid assortiment aan onderdelen – nieuwe en vervangstukken - voor personen- en bedrijfsvoertuigen. Het AA-assortiment bestaat uit originele Bosch-onderdelen en specifieke zelf ontwikkelde producten en diensten. Meer dan 17.000 medewerkers in 150 landen, ondersteund door een wereldwijd logistiek netwerk, zorgen ervoor door dat meer dan 650.000 verschillende onderdelen snel en tijdig bij de klanten afgeleverd wprden. Via de afdeling "diagnostics" stelt AA test- en werkplaatsapparatuur, werkplaatssoftware, opleidingen en technische informatie ter beschikking. De divisie is ook verantwoordelijk voor Bosch Car Service, het grootste wereldwijde netwerk van onafhankelijke garagehouders met meer dan 16.000 franchisehouders, en van AutoCrew met meer dan 600 partners.

De Bosch Groep is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf en dienstverlener. Er werken wereldwijd ongeveer 390.000 medewerkers (situatie op 31 december 2016). Het bedrijf realiseerde in 2016 een omzet van 73,1 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. Als toonaangevende IoT-onderneming biedt Bosch innovatieve oplossingen voor slimme woningen, slimme steden, geconnecteerde mobiliteit en geconnecteerde industrie. Ze gebruikt haar knowhow op het vlak van sensortechnologie, software en diensten, alsook haar eigen IoT-cloud om aan haar klanten geconnecteerde, domeinoverschrijdende oplossingen aan te bieden vanuit één enkele bron. De strategische doelstelling van Bosch Group bestaat erin innovaties aan te reiken voor een geconnecteerd leven. Bosch verbetert de levenskwaliteit wereldwijd met producten en diensten die innovatief zijn en enthousiast maken. Op die manier biedt de onderneming wereldwijd "Technologie voor het leven".

De Bosch Groep bestaat uit Robert Bosch GmbH en de ongeveer 450 dochterondernemingen en regionale filialen in zowat 60 landen. Verkoop- en dienstverlenende partners meegerekend dekt het wereldwijde productie-, ontwikkelings- en verkoopnetwerk van Bosch nagenoeg elk land in de wereld. De basis voor de toekomstige groei van de onderneming is haar innovatiekracht. Verdeeld over 120 vestigingen over de hele wereld stelt Bosch 59.000 werknemers te werk in onderzoek en ontwikkeling. De onderneming werd in 1886 in Stuttgart opgericht door Robert Bosch (1861-1942) als 'Werkplaats voor fijne mechaniek en elektrotechniek'. De bijzondere aandeelhoudersstructuur van Robert Bosch GmbH staat garant voor de ondernemingsautonomie van Bosch Group. Die structuur biedt de onderneming de mogelijkheid om op lange termijn te plannen en te investeren in toekomstgerichte oplossingen. In totaal is 92 procent van de aandelen van Robert Bosch GmbH in handen van Robert Bosch Stiftung GmbH, een instelling van algemeen nut. De meerderheid van de stemrechten ligt bij Robert Bosch Industrietreuhand KG. Die vervult de ondernemingsfuncties. De overige aandelen zijn in handen van de familie Bosch en Robert Bosch GmbH.

Meer informatie is te vinden online op www.bosch.nl, www.bosch.bewww.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse, https://www.linkedin.com/company/bosch-the-netherlandshttps://www.linkedin.com/company/bosch-belgium

Aerotwin