Bosch blijft ‘beste merk’ voor lezers Auto Motor und Sport

Winnaar in zes categorieën

Donderdag 11 mei 2017

• Twaalfde editie van lezersbevraging
  • Bosch blijft favoriete merk in zes categorieën

Zoals elk jaar vroeg het Duitse autoblad Auto Motor und Sport haar lezers naar hun voorkeursmerk van verschillende automobielonderdelen. Hieruit kwam Bosch opnieuw als beste merk (‘best brand’) naar voren, in niet minder dan zes categorieën. Bosch werd als beste merk verkozen als het gaat over batterijen, filters, ruitenwissers, garageconcepten, bougies en gereedschap.

Blijvende koploper merkbekendheid
De lezers van het Duitse autoblad Auto Motor und Sport konden al voor de twaalfde keer hun stem uitbrengen in de verkiezing van beste merk voor autotoebehoren, -leveranciers en services. Meer dan 123.700 lezers duidden in 24 categorieën - van smeermiddelen tot velgen - hun favoriete merk aan.

Bosch werd uitgeroepen tot beste merk voor batterijen, filters, ruitenwissers, garageconcepten, bougies en gereedschap. Bosch is in deze categorieën al vele jaren ‘best brand’.

Ook in België is Bosch het meest bekende ruitenwissermerk. Dat blijkt uit een onderzoek van TNS Sofres (januari 2016). Toen gevraagd werd welk ruitenwissermerk de Belgische automobilisten kennen, noemde één op twee spontaan Bosch. Zeven op tien van de ondervraagde autobestuurders gaf de ruitenwissers van Bosch ook een kwaliteitsscore van 7/10 of hoger.

Meer informatie vind je op http://www.auto-motor-und-sport.de/news/best-brands-2017-11928365.html (klik op de foto voor de resultaten).

---

De divisie Automotive Aftermarket (AA) voorziet de vervangmarkt en werkplaatsen wereldwijd van een compleet aanbod aan diagnose- en werkplaatsuitrusting, en een uitgebreid assortiment aan onderdelen – nieuwe en vervangstukken - voor personen- en bedrijfsvoertuigen. Het AA-assortiment bestaat uit originele Bosch-onderdelen en specifieke zelf ontwikkelde producten en diensten. Meer dan 17.000 medewerkers in 150 landen, ondersteund door een wereldwijd logistiek netwerk, zorgen ervoor door dat meer dan 650.000 verschillende onderdelen snel en tijdig bij de klanten afgeleverd wprden. Via de afdeling "diagnostics" stelt AA test- en werkplaatsapparatuur, diagnostic software, opleidingen en technische informatie ter beschikking. De divisie is ook verantwoordelijk voor Bosch Car Service, het grootste wereldwijde netwerk van onafhankelijke garagehouders met meer dan 16.000 franchisehouders, en van AutoCrew met meer dan 600 partners.

De Bosch Groep is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf en dienstverlener. Er werken wereldwijd ongeveer 390.000 medewerkers (situatie op 31 december 2016). Het bedrijf realiseerde in 2016 een omzet van 73,1 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. Als toonaangevende IoT-onderneming biedt Bosch innovatieve oplossingen voor slimme woningen, slimme steden, geconnecteerde mobiliteit en geconnecteerde industrie. Ze gebruikt haar knowhow op het vlak van sensortechnologie, software en diensten, alsook haar eigen IoT-cloud om aan haar klanten geconnecteerde, domeinoverschrijdende oplossingen aan te bieden vanuit één enkele bron. De strategische doelstelling van Bosch Group bestaat erin innovaties aan te reiken voor een geconnecteerd leven. Bosch verbetert de levenskwaliteit wereldwijd met producten en diensten die innovatief zijn en enthousiast maken. Op die manier biedt de onderneming wereldwijd "Technologie voor het leven".
De Bosch Groep bestaat uit Robert Bosch GmbH en de ongeveer 440 dochterondernemingen en regionale filialen in zowat 60 landen. Verkoop- en dienstverlenende partners meegerekend dekt het wereldwijde productie-, ontwikkelings- en verkoopnetwerk van Bosch nagenoeg elk land in de wereld. De basis voor de toekomstige groei van de onderneming is haar innovatiekracht. Verdeeld over 120 vestigingen over de hele wereld stelt Bosch 59.000 werknemers te werk in onderzoek en ontwikkeling.

De onderneming werd in 1886 in Stuttgart opgericht door Robert Bosch (1861-1942) als 'Werkplaats voor fijne mechaniek en elektrotechniek'. De bijzondere aandeelhoudersstructuur van Robert Bosch GmbH staat garant voor de ondernemingsautonomie van Bosch Group. Die structuur biedt de onderneming de mogelijkheid om op lange termijn te plannen en te investeren in toekomstgerichte oplossingen. In totaal is 92 procent van de aandelen van Robert Bosch GmbH in handen van Robert Bosch Stiftung GmbH, een instelling van algemeen nut. De meerderheid van de stemrechten ligt bij Robert Bosch Industrietreuhand KG. Die vervult de ondernemingsfuncties. De overige aandelen zijn in handen van de familie Bosch en Robert Bosch GmbH.

Meer informatie is te vinden online op www.bosch.be, www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse, https://www.linkedin.com/company/bosch-belgium