Benelux-bedrijven slepen 4 Selligent Awards in de wacht

MyWay, Ahold/Albert Heijn, Coolblue en ING bij de top in relationele marketing

Dinsdag 7 juni 2016 — Selligent, ‘s werelds toonaangevende onafhankelijke leverancier van consumer-first marketingoplossingen, maakte de winnaars bekend van de 4e jaarlijkse Selligent Awards. Hiermee bekroont het de meest vernieuwende en doeltreffende klantencampagnes op basis van het omnichannel-marketingplatform van Selligent. Bij de winnaars waren vier bedrijven uit de Benelux: MyWay, Ahold/Albert Heijn, Coolblue en ING.

Campagne van het Jaar

De prijs voor "campaign of the year" ging naar MyWay, het toonaangevende online platform voor tweedehandswagens van D'Ieteren. De MyWay-campagne bestond uit grappige viral tools voor afgestudeerden. Bedoeling van deze tools is ouders te ‘e-chanteren’ om voor hun zoon of dochter een auto te kopen en zodoende engagement te creëren met deze twee belangrijke groepen van consumenten tijdens het aankoopbeslissingsproces.

Ahold/Albert Heijn kreeg de award voor CRM/loyalty, Coolblue werd winnaar in de categorie acquisition/lead en ING won de award voor marketing innovation. In totaal werden in negen categorieën prijzen uitgereikt.

Klantgerichtheid

De Franse stad Lyon won de "consumer first" award en de publieksprijs voor "best campaign", omdat ze het Selligent-platform gebruikte om een hele reeks diensten voor de burger online te zetten, bijvoorbeeld de schoolinschrijving van 40.000 studenten. Door gebruik te maken van real-time data zorgt de stad ervoor dat ouders en beheerders op elk moment over relevante informatie beschikken.

Partner van het Jaar

Het Franse agentschap Publicis ETO werd verkozen tot "partner of the year" dankzij de vele succesvolle samenwerkingsprojecten met gezamenlijke klanten.

Alle prijswinnaars

"De Selligent Awards waren van a tot z een voltreffer voor onze klanten en ons bedrijf", glundert Andre Lejeune, CEO en medeoprichter van Selligent. "Onze klanten dienden een brede waaier van vernieuwende campagnes in die volop gebruikmaken van ons relatiemarketingplatform. Het was echt geweldig om vast te stellen hoe ons bedrijf merken en andere organisaties kan helpen om op zo veel manieren en via zo veel verschillende kanalen efficiënter met mensen te communiceren."

De winnaars werden bekendgemaakt op de Europese top voor klanten en partners die plaatsvond in het Portugese Lissabon, met meer dan 235 gasten waaronder vooraanstaande consumentenmerken van over heel Europa en de VS.

De prijswinnaars:

• Campaign of the Year - MyWay
  • Consumer First - De stad Lyon
  • Partner of the Year - Publicis ETO
  • Best Campaign (publieksprijs) - De stad Lyon
  • Creative - MyWay
  • Marketing Innovation - ING
  • Data Driven Content - Samsung
  • Acquisition, Lead Generation - Coolblue
  • Omnichannel - ASDA
  • CRM Loyalty - Ahold/Albert Heijn
  • Automation/Efficiency - Edenred
  • Mobile - Samsung
  • Social - Cinesa

Klik hier om de winnende cases te bekijken.

Over Selligent

Selligent is 's werelds grootste onafhankelijke aanbieder van relationele marketingoplossingen. Het bedrijf helpt SamsungInterContinental Hotels GroupING en meer dan 700 andere grote merken in de detailhandel, reissector, automobielsector, financiële sector en de uitgeverswereld met het optimaliseren van klantrelaties.

Selligent staat aan de top op vlak van data management, campagnebeheer en audience analytics. De oplossingen van Selligent helpen B2C-marketeers in de mid-market en in grote bedrijven om conversies te verhogen en klantrelaties te verbeteren dankzij een geïntegreerde klantervaring via e-mail, display, mobiele platformen en sociale media.

Selligent ondersteunt bedrijven in meer dan 30 landen wereldwijd, vaak in samenwerking met meer dan 75 agentschappen en MSP's. Selligent heeft kantoren in België, Parijs, Londen, München, Barcelona, Silicon Valley, New York en Australië.  Surf naar www.selligent.com voor meer informatie of connecteer met het Selligent team op TwitterLinkedIn of onze blog.

Case Ahold/Albert Heijn
Case ING