BCD Travel presenteert baanbrekende oplossingen op Europa’s grootste zakenreisconferentie

Donderdag 5 november 2015 — Volgende week vindt in Frankfurt de Global Business Travel Association conferentie GBTA plaats, in samenwerking met de Duitse zakenreisvereniging VDR. BCD Travel zal daar nieuwe producten en diensten voor zakelijke klanten presenteren.

Eén van die oplossingen is TripSource Hotels. Deze oplossing combineert de content van Global Distribution Systems met die van hotelzoekmachines en particuliere hotels. Zo kunnen reizigers kiezen uit een ruim aanbod hotels tegen prijzen die vergelijkbaar zijn met wat ze zelf online kunnen vinden. Bovendien stimuleert het reizigers om hotels te boeken waarmee zakelijk prijsafspraken zijn gemaakt.

“Wij hechten veel belang aan de GBTA conferentie, net als onze klanten. Velen van hen, zoals Sony, Nestlé, Siemens, Daimler, SAP, Merck KgAA en Mondelez, zullen er aanwezig zijn,” zegt Stewart Harvey, de nieuwe EMEA vicepresident van BCD. “We nemen actief deel omdat het een goede manier is om onze expertise en nieuwe oplossingen te presenteren. Daarom brengen onze leiders hier belangrijke topics ter sprake, zoals de betrokkenheid van reizigers, het beheer van dynamische hotelprogramma’s en intelligence & analytics. Het is voor mij persoonlijk een hele eer om BCD Travel voor de eerste keer te vertegenwoordigen.”

In de breakoutsessie “Managing mayhem – Travel Risk Management 2.0” op dinsdag 10 november van 16:15u tot 17:30u, zal o.a. Chris Crowley, Senior Vice President Global Client Management van BCD Travel samen met Ike Ihenacho, Manager Global Travel Expense & Meetings van Mondelez International, het hebben over Travel Risk Management.

De technologie en processen die de reiziger onderweg veiligheid bieden zijn de laatste jaren sterk verbeterd. De sessie helpt travelmanagers om hun programma voor travel risk management eens goed onder de loep te nemen.

“BCD the change” van BCD Travel zal knowhow delen en oplossingen aanbieden in onze stand (nr. 42) in de expositiehal. Een greep uit de onderwerpen:

Trip Authorization:
Voorkomen is beter dan genezen. Reisautorisatie is van essentieel belang om de kosten van reisprogramma‘s te verlagen. Trip Authorization is een automatisch proces, waarmee travelmanagers boekingen kunnen signaleren die buiten de criteria vallen, zoals dure, ongebruikelijke of risicovolle reizen.

Virtual Payment Automation (VPA):
Het centraal regelen van betalingen, inclusief die met virtuele creditcards, kost veel moeite.VPA automatiseert het gebruik van virtuele creditcards van vele banken in veel landen en is dus een ideale oplossing voor bedrijven die de rekening van hun medewerkers of klanten willen betalen.

Automatisch btw terugvorderen:
Er zijn verschillende redenen waarom bedrijven geen btw uit het buitenland terugvorderen. Het ingewikkelde terugvorderingsproces gebeurt vaak nog handmatig en neemt veel tijd in beslag. Door het proces te automatiseren maakt BCD Travel daar een einde aan.

Over de conferentie

De GBTA Europe Conferentie, in samenwerking met de Duitse zakenreisvereniging VDR, vindt plaats in Frankfurt van 9 t/m 11 november 2015. Ga voor meer informatie naar www.gbta.org.

Over BCD Travel

BCD Travel helpt organisaties om hun reisbudgetten op de meest effectieve manier in te zetten. Dit betekent concreet: zorgen dat reizigers veilig kunnen reizen, onderweg productief kunnen zijn en de juiste keuzes maken. Travel managers en inkopers adviseren wij hoe zij meer kunnen halen uit hun zakenreisprogramma. Wij zorgen ervoor dat het zakenreisprogramma de bedrijfsdoelen ondersteunt. Kortom, wij helpen onze klanten slimmer te reizen en meer te bereiken. Dit doen we in 110 landen met ruim 11.000 creatieve, toegewijde en ervaren mensen. Zo behouden we 96% van onze klanten, een topscore binnen deze branche, met een omzet van US$24,2 miljard in 2014. Voor meer informatie, bezoek www.bcdtravel.be.

Over BCD Group

BCD Group is een marktleider in de reisindustrie. Het private bedrijf werd in 1975 opgericht door de heer John Fentener van Vlissingen en bestaat uit BCD Travel (zakenreizen), Travix (online reizen: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen en Vayama), Park ’N Fly (parkeren nabij luchthavens), en joint ventures Parkmobile International (mobiele parkeerapplicaties) en AERTrade International (consolidating en fulfillment). BCD Group is actief in 110 landen met ruim 12.500 medewerkers en een totale omzet van US$25,6 miljard, inclusief US$10 miljard partneromzet. Voor meer informatie, bezoek www.bcdgroup.com.