BCD Travel ontvangt onderscheiding van Global Business Travel Association Foundation voor duurzaamheid

Dinsdag 17 mei 2016 — BCD Travel heeft van de GBTA Foundation de Icarus-award gekregen voor Sustainability Outstanding Achievement 2016 in de categorie reisagenten.  Het is de tweede keer in drie jaar dat BCD Travel de ICARUS-onderscheiding ontvangt voor inspanningen op het gebied van duurzaamheid.

“Met het Travel Risk Management-concept geeft BCD Travel travelbuyers een uiterst complete oplossing om reizigers bij te staan,” aldus de GBTA Foundation. “Door de betrokkenheid van reizigers te verhogen, kunnen klanten beter aan hun zorgplicht voldoen en hun medewerkers beschermen. Dit maakt deel uit van het sociale aspect van duurzaamheid.”

De GBTA Foundation – de opleidings- en onderzoekstak van GBTA – is in 2013 gestart met het ICARUS-project. Het project geeft travelbuyers de mogelijkheid om leveranciers en dienstverleners te erkennen die zich hebben ingezet voor duurzaamheid. Het initiatief is het meest bekende en gerespecteerde CSR-programma binnen de zakenreisindustrie.

“Zakenreizen hebben een belangrijke impact op het leefmilieu, dat zijn we ons grondig bewust,” aldus Kathy Jackson, Executive Vice President van Global Client Management van BCD Travel en verantwoordelijk voor Corporate Social Responsibility. “Onze doelstellingen gaan dan ook verder dan alleen produceren en winst maken. We willen ook menselijke waarde creëren en betere wereldburgers zijn. Dat is immers waar maatschappelijk verantwoord ondernemen voor staat.”

“Voor de vierde editie van deze jaarlijkse prijsuitreiking kregen we heel wat kwalitatieve inzendingen. Daaruit blijkt maar weer hoe belangrijk verantwoordelijk reismanagement is voor bedrijven. Het aantal bedrijven dat duurzaamheid integreert in hun reisprogramma’s neemt elk jaar toe,” meldde Bernard Harrop, hoofd duurzaamheid voor het ICARUS-project. “De jury had de moeilijke opdracht om de kandidaten te kiezen die de beste bijdrage hadden geleverd aan meer duurzaamheid in onze industrie.”

Over BCD Travel
BCD Travel helpt organisaties om hun reisbudgetten zo effectief mogelijk in te zetten. Concreet betekent dit: ervoor zorgen dat reizigers veilig kunnen reizen, onderweg productief kunnen zijn en de juiste keuzes maken. Wij adviseren travelmanagers en inkopers over hoe zij meer kunnen halen uit hun zakenreisprogramma. Kortom, wij helpen onze klanten slimmer te reizen en meer te bereiken. Dit doen we in meer dan 100 landen met ruim 12.000 creatieve, toegewijde en ervaren medewerkers. Zo behouden we 97% van onze klanten, een topscore binnen deze branche, met een omzet van USD 23,8 miljard in 2015. Ga voor meer informatie naar www.bcdtravel.be.

Over BCD Group
BCD Group is een marktleider in de reisindustrie. Het private bedrijf is in 1975 opgericht door de heer John Fentener van Vlissingen en bestaat uit BCD Travel (zakenreizen), Travix (online reizen:  CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen en Vayama), Park ’N Fly (parkeren nabij luchthavens), en joint ventures Parkmobile International (mobiele parkeerapplicaties) en AERTrade International (consolidating en fulfillment). De BCD Group is actief in meer dan 100 landen, heeft ruim 12.500 medewerkers in dienst en heeft een totale omzet van 25.6 miljard Amerikaanse dollar, met inbegrip van een partneromzet van 10 miljard Amerikaanse dollar. Ga voor meer informatie naar www.bcdgroup.com.

Katleen Peeters
bcdtravel@outsource.be