BCD Travel neemt Ticket Biz over

Overname versterkt de positie van BCD in Scandinavië en is een belangrijke schakel in groeistrategie

Dinsdag 8 december 2015 — BCD Travel neemt Ticket Biz over, een corporate travel management company gevestigd in Zweden en Noorwegen.

“Door de uitstekende reputatie van Ticket Biz en hun sterke focus op middelgrote ondernemingen, sluit het bedrijf zeer goed aan bij onze groeidoelstellingen en cultuur”, zegt Stewart Harvey, EMEA president bij BCD Travel. “De overname is een goed voorbeeld van ons voortdurende streven naar groei om onze positie als leider in de zakenreissector verder te versterken en onze klanten nog beter van dienst te zijn.”

Ticket Biz is een sterke regionale speler in de Scandinavische markten, met ongeveer 150 medewerkers die zakenreizen, meetings & events beheren, een uiteenlopende klantenportefeuille en een jaaromzet van bijna €180 miljoen. Braganza, de vorige eigenaar van Ticket Biz, is een Zweedse holding die actief is in toerisme, pretparken en luchtvaart. Ze behoudt een minderheidsbelang in TicketBiz.

“We zijn erg blij met de mogelijkheden die BCD Travel aan Ticket Biz biedt om onze positie te versterken. We kijken er dan ook erg naar uit om samen te werken,” zegt Per G. Braathen, eigenaar van Braganza. “Deze stap zorgt ervoor dat Ticket Biz kan blijven groeien en klanten, stakeholders en medewerkers een meerwaarde kan blijven bieden. Ze zullen de voordelen van een internationaal bedrijf ontdekken en meer mogelijkheden krijgen op de lange termijn.”

De overname van Ticket Biz maakt deel uit van een aantal investeringen die BCD Travel de laatste jaren maakte. Die investeringen zijn nodig om te kunnen groeien, om het wereldwijde netwerk uit te breiden en om bedrijven te helpen verder te innoveren in hun reisprogramma.

Andere belangrijke investeringen zijn de overname van Tbiz van Travelocity, de overname van BSI Frankrijk, de ontwikkeling van belangrijke eigen business intelligence platformen (DecisionSource®) en mobiele technologie (TripSource®), de oprichting van een nieuwe joint venture in Brazilië en de overname van de Amerikaanse World Travel Services, Inc. en Universal Meeting Management.

Ticket Biz zal actief blijven onder de huidige merknaam als een business unit van BCD Travel.

Over BCD Travel
BCD Travel helpt organisaties om hun reisbudgetten op de meest effectieve manier in te zetten. Dit betekent concreet: zorgen dat reizigers veilig kunnen reizen, onderweg productief kunnen zijn en de juiste keuzes maken. Travel managers en inkopers adviseren wij hoe zij meer kunnen halen uit hun zakenreisprogramma. Wij zorgen ervoor dat het zakenreisprogramma de bedrijfsdoelen ondersteunt. Kortom, wij helpen onze klanten slimmer te reizen en meer te bereiken. Dit doen we in 110 landen met ruim 11.000 creatieve, toegewijde en ervaren mensen. Zo behouden we 96% van onze klanten, een topscore binnen deze branche, met een omzet van US$24,2 miljard in 2014. Voor meer informatie, bezoek www.bcdtravel.be.

Over BCD Group
BCD Group is een marktleider in de reisindustrie. Het private bedrijf werd in 1975 opgericht door de heer John Fentener van Vlissingen en bestaat uit BCD Travel (zakenreizen), Travix (online reizen: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen en Vayama), Park ’N Fly (parkeren nabij luchthavens), en joint ventures Parkmobile International (mobiele parkeerapplicaties) en AERTrade International (consolidating en fulfillment). BCD Group is actief in 110 landen met ruim 12.500 medewerkers en een totale omzet van US$25,6 miljard, inclusief US$10 miljard partneromzet. Voor meer informatie, bezoek www.bcdgroup.com.

Over Ticket Biz
Ticket Biz is een zakelijke reisorganisatie die uitgebreide reis- en reisbeheerdiensten aanbiedt aan Scandinavische bedrijven en organisaties. We gebruiken onze expertise om bedrijven te ondersteunen aan de hand van slimme en kostenefficiënte oplossingen voor meetings en diensten gerelateerd aan reizen. Ticket Biz heeft een omzet van ongeveer 1,7 miljard SEK en kan rekenen op 150 medewerkers. Ticket Biz is vandaag actief in Zweden, Noorwegen, Finland en Denemarken en heeft haar hoofdzetel in Stockholm. Voor meer informatie, kijk op www.ticketbiz.se.

Contact voor de media
Katleen Peeters