BCD Travel krijgt topscore voor maatschappelijk verantwoord ondernemen en behoort tot beste 2% wereldwijd

Dinsdag 23 augustus 2016 — In een onafhankelijk onderzoek van EcoVadis naar maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) heeft BCD Travel, als enige zakenreisorganisatie, een gouden score behaald.

Met deze score, gebaseerd op 21 verschillende MVO-criteria in vier categorieën, behoort BCD Travel bij de beste 2% van alle leveranciers die zijn beoordeeld door MVO-beoordelingsplatform EcoVadis. Deze gouden MVO-score overtreft de zilveren score die het bedrijf de afgelopen twee jaar behaalde.

EcoVadis beoordeelt MVO-programma's op het gebied van milieu, arbeidsomstandigheden, eerlijke handel en duurzame inkoop. Ecovadis heeft meer dan 20.000 bedrijven beoordeeld aan de hand van methodes die zijn gebaseerd op internationale MVO-normen zoals het Global Reporting Initiative, het United Nations Global Compact en ISO 26000.

"We zijn trots op deze hoogste onderscheiding van EcoVadis. Het bevestigt niet alleen onze inzet voor maatschappelijke verantwoordelijkheid, maar ook onze continue vooruitgang. Deze erkenning is voor ons erg belangrijk, want bedrijven doen graag zaken met partners die dezelfde waarden delen. En ook de beste medewerkers gaan liever aan de slag bij bedrijven met een duidelijke visie en inzet op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen", aldus Kathy Jackson, Executive Vice President Global Account Management bij BCD Travel en verantwoordelijk voor het MVO-programma.

Meer dan 120 toonaangevende multinationals wereldwijd, waaronder Verizon, Nestlé, Johnson & Johnson, Heineken, Coca-Cola Enterprises, Nokia, L’Oréal, Bayer, Alcatel-Lucent, ING Bank, Air France-KLM, Centrica/British Gas, BASF en Merck, gebruiken EcoVadis om de MVO-prestaties van hun toeleveringsketens te volgen.

"Nestlé vindt het belangrijk om samen te werken met partners die onze waarden en principes delen", vertelt Marc Zuber, Group Procurement Manager en Travel & Event Planning bij Nestlé.

"Deze gouden score is een belangrijke mijlpaal die aangeeft hoe toegewijd BCD Travel is ten aanzien van maatschappelijke verantwoordelijkheid en duurzaamheid."

In mei kreeg BCD Travel in het kader van Project ICARUS van de Global Business Travel Association (GBTA) Foundation ook al de Sustainability Outstanding Achievement Award 2016 in de categorie reisagenten. Het is de tweede keer in drie jaar dat BCD Travel de ICARUS-onderscheiding ontvangt voor zijn duurzaamheidsinspanningen, in het bijzonder voor initiatieven op het gebied van virtuele samenwerking, reisrisicomanagement en fraudebestrijding. BCD Travel werkt ook samen met GBTA  aan een nieuwe self-assessment tool, waarmee inkopers van zakenreizen de ontwikkeling van hun duurzaamheidsprogramma kunnen beoordelen.

-EIND-

Over BCD Travel

BCD Travel helpt organisaties om hun reisbudgetten op de meest effectieve manier in te zetten. Dit betekent concreet: zorgen dat reizigers veilig kunnen reizen, onderweg productief kunnen zijn en de juiste keuzes maken. Travel managers en inkopers adviseren wij hoe zij meer kunnen halen uit hun zakenreisprogramma. Wij zorgen ervoor dat het zakenreisprogramma de bedrijfsdoelen ondersteunt. Kortom, wij helpen onze klanten slimmer te reizen en meer te bereiken. Dit doen we in meer dan 100 landen met ruim 12.000 creatieve, toegewijde en ervaren mensen. Zo behouden we 97% van onze klanten, een topscore binnen deze branche, met een omzet van US$ 23,8 miljard in 2015. Voor meer informatie, bezoek www.bcdtravel.be

Over BCD Group

BCD Group is een marktleider in de reisindustrie. Het private bedrijf werd in 1975 opgericht door de heer John Fentener van Vlissingen en bestaat uit BCD Travel (zakenreizen), Travix (online reizen: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen en Vayama), Park ’N Fly (parkeren nabij luchthavens) en joint ventures Parkmobile International (mobiele parkeerapplicaties) en AERTrade International (consolidating en fulfillment). BCD Group is actief in meer dan 110 landen met ruim 12.500 medewerkers en een totale omzet van US$ 25,4 miljard, inclusief US$ 10,0 miljard partneromzet. Voor meer informatie, bezoek www.bcdgroup.com.

Contact voor de media
Katleen Peeters