BCD Travel investeert in China en Hongkong en verwerft meerderheidsbelang

Jeudi 29 septembre 2016 — UTRECHT, Nederland – BCD Travel wordt hoofdaandeelhouder binnen de bestaande joint venture van het bedrijf in China en Hongkong. Daarmee versterkt BCD Travel de positie in Greater China, één van ’s werelds snelst groeiende economische regio’s. De overeenkomst omvat BCD Travel China en BCD Travel Hongkong.

“Deze investering is het resultaat van een zorgvuldige langetermijnplanning,” zegt Greg O’Neil, president BCD Travel Asia Pacific. “Als hoofdaandeelhouder in onze Greater China joint venture met onze partner MF Jebsen, kijken wij er naar uit om ons product- en serviceaanbod in deze belangrijke markt te verbeteren.”

Het nieuwe BCD Travel Greater China heeft straks meer dan 470 mensen in dienst, met drie kantoren in China en één in Hongkong. Met een populatie van 1,4 miljard inwoners en een gemiddelde bbp-groei van 6,8% per jaar, speelt Greater China een belangrijke rol in de groei van BCD Travel in Azië.

“Het verwerven van dit meerderheidsbelang in Greater China is een goed voorbeeld van onze actieve acquisitiestrategie,” zegt John Snyder, president en CEO van BCD Travel. “We groeien in markten waar de vraag naar zakenreisdiensten toeneemt en waar klanten onze aanwezigheid wensen. Greater China opent voor ons de deur naar nieuwe zakelijke kansen in één van ‘s werelds grootste markten.”

---einde---

Over BCD Travel

BCD Travel helpt organisaties om hun reisbudgetten op de meest effectieve manier in te zetten. Dit betekent concreet: zorgen dat reizigers veilig kunnen reizen, onderweg productief kunnen zijn en de juiste keuzes maken. Travel managers en inkopers adviseren wij hoe zij meer kunnen halen uit hun zakenreisprogramma. Wij zorgen ervoor dat het zakenreisprogramma de bedrijfsdoelen ondersteunt. Kortom, wij helpen onze klanten slimmer te reizen en meer te bereiken. Dit doen we in meer dan 100 landen met ruim 12.000 creatieve, toegewijde en ervaren mensen. Zo behouden we 97% van onze klanten, een topscore binnen deze branche, met een omzet van US$ 23,8 miljard in 2015. Voor meer informatie, bezoek www.bcdtravel.be.

Over BCD Group

BCD Group is een marktleider in de reisindustrie. Het private bedrijf werd in 1975 opgericht door de heer John Fentener van Vlissingen en bestaat uit BCD Travel (zakenreizen), Travix (online reizen: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen en Vayama), Park ’N Fly (parkeren nabij luchthavens) en joint ventures Parkmobile International (mobiele parkeerapplicaties) en AERTrade International (consolidating en fulfillment). BCD Group is actief in meer dan 110 landen met ruim 12.500 medewerkers en een totale omzet van US$ 25,4 miljard, inclusief US$ 10,0 miljard partneromzet. Voor meer informatie, bezoek www.bcdgroup.com.