BCD Travel fors gestegen in Forbes-lijst van beste werkgevers

Dinsdag 24 mei 2016 — Magazine Forbes zet BCD Travel op positie 231 in de lijst van de 500 beste werkgevers in Amerika van 2016. Dat is een flinke stijging van de 462e plek die BCD in 2015 innam. BCD scoort het best van alle zakenreisorganisaties in de lijst van Forbes.

“Het is een eer om opnieuw in de lijst met beste werkgevers van Forbes te staan en we vinden het fantastisch dat we zo’n sprong hebben gemaakt,” aldus BCD President en Chief Executive Officer John Snyder. "Deze erkenning is voor ons het beste bewijs dat onze medewerkers voldoening halen uit hun job door nieuwe vaardigheden te ontwikkelen, een verschil te maken voor onze klanten en onze MVO-initiatieven te ondersteunen. We streven er dan ook naar een werkplek te creëren waar medewerkers hun potentieel volledig kunnen waarmaken.”

Forbes maakt voor de rankschikking gebruik van onafhankelijk onderzoek door Statistica.com onder 30.000 medewerkers bij Amerikaanse bedrijven en Amerikaanse onderdelen van internationale ondernemingen met minstens 5.000 werknemers. Medewerkers konden anoniem online een enquête invullen. De deelnemers moesten aangeven hoe waarschijnlijk het is dat ze hun werkgever zouden aanbevelen aan iemand anders. Ook konden ze aangeven wat ze vonden van andere werkgevers in hun industrie.

“De afgelopen jaren hebben we een zeer zorgvuldige, doelgerichte en bewezen talentmanagementstrategie ontwikkeld die is gebaseerd op de kernwaarden van BCD,” aldus Christian Dahl, senior vice president, Talent Management and Global Human Resources. “Ons ‘Confident Self’ initiatief combineert jaarlijkse prestatiebeoordelingen en professionele ontwikkeling. Hiermee krijgen medewerkers de ondersteuning en training die ze nodig hebben om goed werk te leveren, zich zelfverzekerd te voelen en klantenservice van het hoogste niveau te leveren.

Over BCD Travel
BCD Travel helpt organisaties om hun reisbudgetten zo effectief mogelijk in te zetten. Concreet betekent dit: ervoor zorgen dat reizigers veilig kunnen reizen, onderweg productief kunnen zijn en de juiste keuzes maken. Wij adviseren travelmanagers en inkopers over hoe zij meer kunnen halen uit hun zakenreisprogramma. Kortom, wij helpen onze klanten slimmer te reizen en meer te bereiken. Dit doen we in meer dan 100 landen met ruim 12.000 creatieve, toegewijde en ervaren medewerkers. Zo behouden we 97% van onze klanten, een topscore binnen deze branche, met een omzet van USD 23,8 miljard in 2015. Ga voor meer informatie naar www.bcdtravel.be.

Over BCD Group
BCD Group is een marktleider in de reisindustrie. Het private bedrijf is in 1975 opgericht door de heer John Fentener van Vlissingen en bestaat uit BCD Travel (zakenreizen), Travix (online reizen:  CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen en Vayama), Park ’N Fly (parkeren nabij luchthavens), en joint ventures Parkmobile International (mobiele parkeerapplicaties) en AERTrade International (consolidating en fulfillment). De BCD Group is actief in meer dan 100 landen, heeft ruim 12.500 medewerkers in dienst en heeft een totale omzet van 25.6 miljard Amerikaanse dollar, met inbegrip van een partneromzet van 10 miljard Amerikaanse dollar. Ga voor meer informatie naar www.bcdgroup.com.

Contact voor de media
Katleen Peeters