AirPlus International neemt BCC Corporate over

Overname versterkt positie van AirPlus als Europese aanbieder van zakelijke creditcards

Donderdag 12 januari 2017 — Neu-Isenburg, 12 januari 2017

AirPlus International heeft een overeenkomst getekend om BCC Corporate (BCCC) over te nemen, de Belgische verstrekker van Visa en MasterCard voor bedrijven, en dochteronderneming van Alpha Card Group. Voor AirPlus, een internationale aanbieder van betaaloplossingen voor zakenreizen, maakt deze transactie deel uit van de groeistrategie in Europa, die voornamelijk is gericht op virtuele en mobiele betaaloplossingen.

AirPlus International verwacht de transactie in het tweede kwartaal van 2017 af te sluiten, na afhandeling van een aantal opschortende voorwaarden. Als gevolg van de transactie krijgen de klanten van BCCC toegang tot alle betaaloplossingen voor zakenreizen van AirPlus. Het volledige betalingsproces aan klantzijde, van creditcard, centrale facturatie, reisverzekering, virtuele betaaloplossingen tot rapportagetools en wereldwijde servicemogelijkheden, wordt dan gedekt door één enkele leverancier.

Door deze transactie krijgen de nationale en internationale klanten van BCCC die te maken hebben met verschillende regels en systemen afhankelijk van waar ze zich bevinden, toegang tot de geïntegreerde product- en dienstenportfolio van AirPlus. Daarnaast wordt ook aan de vereisten van de lokale klanten voldaan: zakelijke creditcards blijven namelijk de favoriete betaalmethode van Belgische zakenreizigers.

De toevoeging van de 100.000 zakelijke creditcards van BCCC aan het half miljoen company cards dat AirPlus al uitgeeft, zal leiden tot een makkelijke, volledige en eenvoudig schaalbare oplossing voor alle gezamenlijke klanten.

“Onze industrie verandert snel als reactie op de recente wetgeving rond afwikkelingsvergoedingen, de interchange fees. Het huidige samenraapsel van lokale regels en oplossingen is te ingewikkeld. Er is een duidelijke behoefte aan een internationale oplossing met gestandaardiseerde producten en processen. Daarom komt deze overeenkomst precies op het juiste moment voor onze klanten: het is de beste manier om hen te helpen efficiënt zaken te doen in heel Europa, door hen een volledige oplossing aan te bieden en een duidelijk prijsmodel. We kijken ernaar uit om AirPlus verder te positioneren als marktleider binnen Europa met behulp van de expertise die onze collega’s van BCC Corporate meebrengen. Deze transactie zal ons helpen ons walking card volume te verhogen tot 3,5 miljard euro tegen 2020”, zegt Patrick W. Diemer, voorzitter van de Raad van Bestuur van AirPlus International.

Mark Saevels, CEO Alpha Card en BCC Corporate zegt: “We zijn blij dat we deze overeenkomst hebben gesloten met AirPlus, al lang een gerespecteerd partner van BCC Corporate. We zullen nauw met hen samenwerken om de zaken van BCC over te dragen tegen Q2 2017.”

------------

Over AirPlus International:

AirPlus is een toonaangevende internationale leverancier van oplossingen voor het dagdagelijks beheer van zakenreizen. Meer dan 46.500 klanten rekenen op AirPlus voor de betaling en analyse van hun zakenreiskosten. Producten en diensten zijn wereldwijd op de markt onder de merknaam AirPlus International. De AirPlus Company Account is de meest succesvolle centraal gefactureerde account op basis van UATP.

Soumaya Stitou

Marketing Communications Manager Benelux