Airbnb for Business en BCD Travel gaan samenwerken voor meer inzicht in data van alternatieve accommodaties

Dinsdag 26 juli 2016 — Samenwerking BCD Travel en zijn klant Airbnb for Business biedt organisaties meer relevante data op gebied van veiligheid en risicobeheer, zoals locatie- en reispatronen van zakenreizigers die accommodaties bij Airbnb boeken. De boekingsgegevens van Airbnb worden toegevoegd aan DecisionSource©, het business intelligence- en securitysysteem van BCD Travel, dat klanten realtime bestemmingsinformatie en gedetailleerde rapporten biedt en geboekte Airbnb-accommodaties in kaart brengt.

Recente natuurrampen, politieke onrust en terroristische aanslagen maken reisrisicobeheer nu een van de belangrijkste prioriteiten voor organisaties. Met de geavanceerde tools van BCD Travel voor reisrisicobeheer kunnen reizigers zich voor vertrek voorbereiden op mogelijke risico’s en kunnen organisaties hun reizigers traceren en met hen in contact komen tijdens crisissituaties.

“De deeleconomie biedt zakenreizigers nieuwe, innovatieve reisopties. Maar in geval van een crisissituatie is het de verantwoordelijkheid van het bedrijf om ervoor te zorgen dat medewerkers veilig zijn, ongeacht hun locatie,” zegt Torsten Kriedt, vice president Corporate Intelligence, Product Planning & Portfolio Management. “De vraag naar alternatieve reismogelijkheden neemt steeds meer toe. We proberen dit een stap voor te zijn, zodat we onze klanten zo goed mogelijk kunnen helpen bij de hedendaagse uitdagingen op gebied van reisrisicobeheer.”

“Airbnb kijkt uit naar de samenwerking met BCD Travel. Het geeft Airbnb for Business de mogelijkheid om een nieuwe groep klanten en zakenreisprogramma’s te bereiken,” aldus Lex Bayer, directeur van Global Payments en Business Development bij Airbnb. “Door de samenwerking met BCD Travel krijgen travelmanagers meer inzicht in de voordelen die Airbnb zakenreizigers biedt, zoals kostenbesparingen, een wereldwijd aanbod en flexibele reisopties.”

De dataintegratie tussen BCD Travel en Airbnb gaat verder dan alleen reisrisicobeheer. “De datafeeds van alternatieve accommodaties geven travelmanagers een beter beeld van het kostenplaatje van hun reisprogramma’s,” aldus Leslie West, senior vice president van BCD Travel. “Ze kunnen de uitgaven van reizigers die hun verblijf via Airbnb hebben geboekt bewaren en analyseren om zo beter en bewuster beslissingen te nemen voor het reisprogramma.”

De integratie van Airbnb-data voor travel management is voor BCD een grote stap naar een nog breder serviceaanbod. “ Het accommodatieaanbod verandert en groeit, en onze klanten willen accommodaties die beschikbaar zijn via verschillende kanalen,” aldus Ana Pedersen, BCD Travel vice president van Global Hotel Strategy. “Met DecisionSource© en onze tool voor zakelijke boekingen TripSource® kunnen klanten elke accommodatie in hun reisbeheer opnemen. Klanten zitten op die manier niet langer vast aan een traditionele aanpak.”

-EIND-

Over BCD Travel
BCD Travel helpt organisaties om hun reisbudgetten op de meest effectieve manier in te zetten. Dit betekent concreet: zorgen dat reizigers veilig kunnen reizen, onderweg productief kunnen zijn en de juiste keuzes maken. Travel managers en inkopers adviseren wij hoe zij meer kunnen halen uit hun zakenreisprogramma. Wij zorgen ervoor dat het zakenreisprogramma de bedrijfsdoelen ondersteunt. Kortom, wij helpen onze klanten slimmer te reizen en meer te bereiken. Dit doen we in meer dan 100 landen met ruim 12.000 creatieve, toegewijde en ervaren mensen. Zo behouden we 97% van onze klanten, een topscore binnen deze branche, met een omzet van US$ 23,8 miljard in 2015. Voor meer informatie, bezoek www.bcdtravel.be.

Over BCD Group
BCD Group is een marktleider in de reisindustrie. Het private bedrijf werd in 1975 opgericht door de heer John Fentener van Vlissingen en bestaat uit BCD Travel (zakenreizen), Travix (online reizen: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen en Vayama), Park ’N Fly (parkeren nabij luchthavens) en joint ventures Parkmobile International (mobiele parkeerapplicaties) en AERTrade International (consolidating en fulfillment). BCD Group is actief in meer dan 110 landen met ruim 12.500 medewerkers en een totale omzet van US$ 25,4 miljard, inclusief US$ 10,0 miljard partneromzet. Voor meer informatie, bezoek www.bcdgroup.com.

Over Airbnb
Airbnb, opgericht in augustus 2008 en gevestigd in San Francisco, Californië, is een betrouwbare community-marktplaats waar mensen over de hele wereld unieke accommodaties kunnen adverteren, ontdekken en boeken – online of vanaf een mobiele telefoon of tablet. Of het nu gaat om een appartement voor een nacht, een kasteel voor een week of een villa voor een maand, Airbnb brengt mensen met elkaar in contact voor een unieke reiservaring. In elke prijscategorie en in meer dan 34.000 steden en 191 landen. En met een eersteklas klantenservice en een groeiende gebruikerscommunity is Airbnb de makkelijkste manier voor mensen om wat te verdienen met hun extra ruimte, en die te presenteren aan miljoenen gebruikers.

Contact voor de media
Katleen Peeters