Advito brengt Industry Forecast 2017 voor zakenreizen uit

Hotelprijzen stijgen, vliegticketprijzen blijven stabiel

Woensdag 14 september 2016 — CHICAGO – De wereldwijde prijzen voor vliegtickets blijven stabiel, terwijl de hotelprijzen in 2017 naar verwachting tot 5% kunnen stijgen. Dat voorspelt zakenreisadviesbureau Advito in de Industry Forecast voor 2017. De vraag neemt nauwelijks toe, maar lage brandstofprijzen zorgen ervoor dat luchtvaartmaatschappijen winstgevend blijven, zelfs met een verhoging van de capaciteit.

Elk jaar publiceert Advito de Industry Forecast met prijsvoorspellingen, die reis- en inkoopmanagers kunnen gebruiken om hun reisprogramma te benchmarken met key performance indicators (KPI’s), budgetten op te stellen en zich voor te bereiden op onderhandelingen met leveranciers. De Industry Forecast bevat de wereldwijde trends in aanbod, vraag en prijzen voor air, hotel, meetings, vervoer en ridesharing.

Wereldwijde prijzen voor business class zullen in 2017 gemiddeld tot 1% stijgen, terwijl de prijzen voor economy class gelijk blijven. Zakelijke reisinkopers moeten rekening houden met grotere variaties in regionale prijzen. Regionale prijzen voor business class zullen bijvoorbeeld variëren van geen toename (in Europa en Latijns-America) tot een toename van 3% (in Azië en Zuidwest-Pacific). Ondertussen zullen de intercontinentale prijzen voor economy class overal licht dalen, behalve in Europa.  Advito verwacht weinig verandering in regionale prijzen voor economy class, met een daling van 2% in Latijns-Amerika.

Daarnaast voorspelt Advito dat hotelprijzen in 2017 in alle regio's gaan toenemen, met Noord-Amerika voorop. Prijzen in de VS en Canada gaan naar verwachting met 3% tot 5% omhoog, hotels in Mexico laten een iets kleinere stijging zien. Ook in Zuidwest-Pacific en het Midden-Oosten zullen de hotelprijzen stijgen vanwege onvoldoende aanbod en een sterke vraag. In Europa zien we een bescheiden economisch herstel en weinig nieuw aanbod, waardoor de prijzen tot 2% stijgen.

Naast prijsvoorspellingen en aanbevelingen voor inkoopstrategieën voor air, hotel, meetings en vervoer, gaat de 2017 Industry Forecast van Advito ook in op:

• reisrisico's en security
  • rechtstreekse hotelboekingen
  • alternatieve accommodaties
  • trends in ridesharing
  • artificial intelligence
  • herstructurering van vliegticketprijzen
  • hotelfusies
  • dynamische hotelprijzen
  • gevolgen van Brexit voor de reismarkt
  • en meer

De volledige Advito 2017 Industry Forecast is beschikbaar via www.advito.com.

-EIND-

Over Advito
Advito levert vooruitstrevende consultancydiensten in de reisbranche, zodat inkoopmanagers op vernieuwende wijze de uitgaven aan reizen en bijeenkomsten kunnen beheren. Aan het hoofd van onze organisatie staat een uniek team met multidisciplinaire, visionaire experts. Samen met klanten en leveranciers verleggen we de grenzen van de traditionele inkoop van vliegreizen en hotelovernachtingen, en van strategisch bijeenkomstenbeheer, zodat het rendement van programma's wordt geoptimaliseerd. Klanten kunnen bij ons terecht voor advies, inkoop en outsourcing op het gebied van zakenreizen en onkosten- en bijeenkomstenbeheer. Ook het ontwikkelen en beheren van offerteverzoeken, benchmarking en leveranciersmanagement behoren tot ons aanbod. We minimaliseren de reiskosten van onze klanten en maximaliseren de waarde van hun reisprogramma in een informatiegestuurde wereld waar de klant een belangrijke stem heeft. Advito, met zijn hoofdkantoor in Chicago, is op belangrijke zakelijke markten overal ter wereld te vinden. Ga voor meer informatie naar www.advito.com.

Over BCD Travel
BCD Travel helpt organisaties om hun reisbudgetten op de meest effectieve manier in te zetten. Dit betekent concreet: zorgen dat reizigers veilig kunnen reizen, onderweg productief kunnen zijn en de juiste keuzes maken. Travel managers en inkopers adviseren wij hoe zij meer kunnen halen uit hun zakenreisprogramma. Wij zorgen ervoor dat het zakenreisprogramma de bedrijfsdoelen ondersteunt. Kortom, wij helpen onze klanten slimmer te reizen en meer te bereiken. Dit doen we in meer dan 100 landen met ruim 12.000 creatieve, toegewijde en ervaren mensen. Zo behouden we 97% van onze klanten, een topscore binnen deze branche, met een omzet van US$ 23,8 miljard in 2015. Voor meer informatie, bezoek www.bcdtravel.be

Over BCD Group
BCD Group is een marktleider in de reisindustrie. Het private bedrijf werd in 1975 opgericht door de heer John Fentener van Vlissingen en bestaat uit BCD Travel (zakenreizen), Travix (online reizen: CheapTickets, Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen en Vayama), Park ’N Fly (parkeren nabij luchthavens), en joint ventures Parkmobile International (mobiele parkeerapplicaties) en AERTrade International (consolidating en fulfillment). BCD Group is actief in meer dan 100 landen met ruim 13.000 medewerkers en een totale omzet van US$ 25,4 miljard, inclusief US$ 10 miljard partneromzet. Voor meer informatie, bezoek www.bcdgroup.com.